Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online
Szkoły z terenu Gminy Kruszyna wezmą udział w projekcie edukacyjnym “Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzi AI zeszyt.online“
Trzy szkoły podstawowe z terenu Gminy Kruszyna zostały zakwalifikowane do badania efektów narzędzia zeszyt.online.
Szkoły uczestniczące w badaniu losowo podzielone zostały na dwie grupy: badawczą i kontrolną.
W grupie badawczej znalazły się dwie szkoły podstawowe tj:
- Szkoła Podstawowa im. Henryka Drzazgi w Lgocie Małej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Lgocie Małej
- Szkoła Podstawowa im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Widzowie
W grupie kontrolnej Szkoła Podstawowa im Powstańców Styczniowych w Kruszynie.
Ogółem projektem zostanie objętych 36 uczniów klas IV szkół podstawowych z terenu Gminy Kruszyna.
Badania rozpoczną się na przełomie lutego i marca br., a ocena efektów narzędzia zeszyt.online planowana jest na grudzień 2025 r.
Projekt realizowany jest przez Politechnikę Warszawską i zakłada objęcie bezpłatnym wsparciem nauczanie matematyki w szkołach podstawowych. Nauczyciele oraz ich uczniowie otrzymają dostęp do systemu zeszyt.online.
W ramach projektu uczniowie ze wskazanych klas IV oraz ich nauczyciele będą mogli korzystać z innowacyjnego systemu wspierającego nauczanie matematyki. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji system indywidualizuje poziom zadań dla każdego dziecka stopniowo zwiększając poziom trudności w sposób pozwalający na skuteczną i przyjazną naukę.
Celem projektu jest:
- poprawa skuteczności nauczania matematyki w szkole podstawowej;
- wsparcie nauczycieli szkół podstawowych w nauczaniu matematyki w zakresie:
- indywidualizacji procesu nauczania,
- monitorowania i weryfikacji postępów w nauce uczniów szkół podstawowych;
- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół podstawowych w zakresie nauczania matematyki;
- podniesienie wiedzy i umiejętności uczniów szkół podstawowych w zakresie matematyki;
- ocena skuteczności narzędzia AI zeszyt.online w podnoszeniu wiedzy i umiejętności uczniów z zakresu matematyki.
Projekt wystartował 5 listopada 2024 r. w dniu podpisania umowy między Ministerstwem Edukacji Narodowej i Politechniką Warszawską.
Jest finansowany ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej, a za jego realizację odpowiada Zespół będący częścią Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego (IBE-PIB).